2024-11-07 13:30-14:30 [PS-26] Poster
항공기용 계기착륙시스템의 글라이드 패스 배열 안테나 설계
박인욱*, 고요한, 황희근, 하승원
본 논문에서는 계기착륙시스템(Instrument Landing System, ILS)의 글라이드 패스에 적용하기 위한 배열 안테나를 설계하고 분석하였다. 설계된 배열안테나는 3개의 다이폴 소자로 구성하였으며, 후면 반사기를
추가하여 후면 방사를 최소화하였다. 설계된 배열안테나는 GS-420 안테나와 비교 분석을 수행하여 적합성을 확인하였다. 또한, Urban Air Mobility (UAM) 등의 계기착륙시스템에 적용하기 위해 기존 ILS 대역이
아닌 5G Frequency Ranges 1 (FR1) 주파수 대역에 적합한 배열 안테나를 설계하고, 분석하였다.
Design of Glide Path Array Antenna for Instrument Landing System
Inwook Park*, Yohan Ko, Heegeun Hwang, Seungwon Ha
In this paper, array antenna to the Instrument Landing System (ILS), specifically the Glide Path component, was designed and analyzed. The designed array antenna consisted of three dipole elements, and a
rear reflector was added to minimize rear radiation. The suitability of the designed array antenna was confirmed by performing a comparative analysis with the GS-420 antenna. In addition, in order to apply it to
Urban Air Mobility (UAM) instrument landing system, an array antenna suitable for 5G Frequency Ranges 1 (FR1) frequency band rather than the existing ILS band was designed and analyzed.
Keywords: glide path, ILS, dipole array antenna, 5G FR1
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Speaker 박인욱* LIG넥스원 |
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